Aktuális híreink
Máris telepíthető a már kiszállított ŠKODA ENYAQ iV modellekre a ŠKODA AUTO új ME3 szoftververziója. A frissítés az akkumulátormenedzsment optimalizálásával nagyobb hatótávot tesz lehetővé valós menetkörülmények között, emellett az új szoftver számos fejlesztést kínál a Digital Cockpit műszeregység, a Head-up kijelző, az infotainment-rendszer és a ŠKODA Connect online-szolgáltatások számára. Az ügyfelekkel a helyi ŠKODA partner veszi fel a kapcsolatot időpontegyeztetésre az új szoftver díjmentes telepítéséhez, amely mintegy öt órát vesz igénybe a műhelyben. Ettől kezdve a jövőbeni frissítések többsége távoli (Over-the-Air) update formájában érkezik majd. A ŠKODA ENYAQ iV és a ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV új példányai már gyárilag rendelkeznek az új szoftverrel.
Az Air Care System technikájával kiegészített ŠKODA Climatronic légkondicionáló berendezések hatékonyan csökkentik a jármű belterében a levegő – például por vagy a virágpor okozta – részecsketerhelését. Amint a szennyezőanyag-érzékelő a levegő minőségének romlását méri, a rendszer automatikusan belső keringtetési üzemmódjára vált, így akadályozva meg a külső levegő beszívását az utastérbe. Az automatikus belsőkeringtetés-szabályzással működő, integrált Air Quality System (AQS) hatékonyan járulhat hozzá az utasok egészségéhez és egyaránt kellemesebb közérzetet biztosít városi forgalomban és a hosszú utazások során. Az Air Care és a szennyezőanyag-érzékelővel rendelkező AQS funkció az ENYAQ iV, KAROQ, KODIAQ, OCTAVIA és SUPERB modellekhez áll rendelkezésre.
Minden eddiginél – és piaci kategóriája további modelljeinél is – kifinomultabb aerodinamikailag a ŠKODA FABIA negyedik generációja, amelynek érzelmekben gazdag és dinamikus formavilága mindössze 0,28-os légellenállási együtthatójával (cw) jelentősen felülmúlja elődje ugyanezen paraméterét (cw = 0,32). E kiemelkedően hatékony aerodinamikai tulajdonságokat számos olyan részletmegoldással alakították ki a tervezők, mint például az aktív lamellázattal működő, intelligens hűtőzsaluzat, nagyban hozzájárulva az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mérsékléséhez. A FABIA aerodinamikájának kifejlesztésekor a ŠKODA több mint háromezer úgynevezett numerikus áramlástani szimulációt (Computational Fluid Dynamics; CFD) végzett, amelyek eredményeit gyakorlati tesztek során ellenőrizték, illetve finomították tovább.
Tovább folytatódik a ŠKODA és a kerékpározás közös története: a márka újfent elkötelezte magát a kétkerekű sport iránt azzal, hogy támogatja Valter Attilát, a magyar kerékpározás egyik meghatározó alakját. Attila idén augusztusától egy hibrid ŠKODA OCTAVIA COMBI iV modellel jár majd versenyezni és edzeni, az autót a ŠKODA Magyarország biztosítja számára.
Mindjárt hét győzelmet is begyűjtött a ŠKODA AUTO a 2021-es „Év Cégautója” szavazáson, eddigi legnagyobb sikerét aratva a német „firmenauto” szakmai magazin tekintélyes szakértői voksolásán. A ŠKODA OCTAVIA (Kompaktkategória), a ŠKODA SUPERB (Középkategória), a ŠKODA SUPERB iV (Középkategóriájú plug-in hybridek), a ŠKODA KAMIQ (Kisméretű SUV és crossover), a ŠKODA KAROQ (Kompakt SUV és crossover), a ŠKODA KODIAQ (Középméretű SUV és crossover), valamint a tisztán elektromos ŠKODA ENYAQ iV (Középméretű elektromos autók) egyaránt az élen végzett kategóriája importmodelljei körében.
A ŠKODA AUTO Mladá Boleslav-i főüzemében július 12-én legördült a szerelőszalagról a FABIA negyedik generációjának első példánya. A népszerű kisautó negyedik nemzedéke számára széleskörűen átalakították a gyártósorokat, a szükséges beruházások összege összesen elérte a 110 millió eurót. Első ízben épül a FABIA a Volkswagen Csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformjának műszaki alapjaira, s kategóriája legtágasabb térkínálata mellett még színvonalasabb kényelem, valamint számos új biztonsági és vezetői segédrendszer választéka jellemzi. A FABIA így minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy folytassa elődei sikerét: 1999-es bemutatkozása óta a ŠKODA több mint 4,5 milliót szállított ki kisautójából ügyfeleinek, amely így az OCTAVIA mögött a márka második legsikeresebb modellje.
Biztonságuk tekintetében sem maradnak el semmiben a hagyományos hajtásrendszerű autóktól az olyan tisztán elektromos járművek, mint például az új ŠKODA ENYAQ iV – erre az eredményre vezettek a balesetkutatók és biztosítótársaságok tanulmányai és tesztjei. A számos védelmi intézkedésnek köszönhetően e járművek elektromos alkatrészei még nedves körülmények között sem fenyegetnek áramütés veszélyével – sem álló helyzetben, sem menet közben, sem a töltőállomáson „tankolva”, sem pedig baleset esetén. A tűzveszély sem nagyobb az elektromos autóknál, mint a hagyományos belsőégésű motorral szerelt modelleknél, már csak azért sem, mert nem hordoznak fedélzetükön tűzveszélyes üzemanyagot. Mindemellett az egészségügyi és műszaki mentők, illetve a szervizszolgáltatók célzott képzésben is részesülnek a korszerű elektromos autókkal követendő eljárásról.
A ŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV az új, tisztán elektromos hajtásrendszerű, akkumulátorhajtású Mladá Boleslav-i SUV-modell eddigi legsportosabb változata. Megjelenését számos fekete részlet és nagyméretű kerekek határozzák meg, emellett a karosszériát mélyebbre süllyesztő sportfutómű kínálja a vezetés különösen dinamikus élményét. A beltérben szénszálerősítésű műanyag (karbon) hatású dekorbetétek, háromküllős multifunkciós sportkormány és integrált fejtámlákkal kiformált sportülések gondoskodnak sportos hangulatról. A ŠKODA AUTO ezzel új zászlóshajója kínálatába is bevezeti a SPORTLINE modellváltozatot, mégpedig mindjárt három teljesítményszinten: a 132 kW* teljesítményű ENYAQ SPORTLINE iV 60 és a 150 kilowattos* ENYAQ SPORTLINE iV 80 egyaránt hátsókerékhajtással készül, míg az ENYAQ SPORTLINE iV 80x két elektromos motorjával 195 kW** teljesítményt és összkerékhajtást kínál.
Nem csupán az úton, azaz helyi szinten közlekedhet károsanyag-kibocsátás nélkül az új ŠKODA ENYAQ iV, a ŠKODA AUTO ugyanis szén-dioxid-semleges mérleg mentén szállíthatja ki ügyfeleinek új, tisztán elektromos zászlóshajóját. A cseh autógyártó a teljes gyártási folyamat során ISO-minősített módon dokumentálja szén-dioxid-kibocsátását és számos megoldással mérsékli hatékonyan a szén-dioxid légkörbe jutását a gyártás során. A termelésben egyelőre nem megelőzhető szén-dioxid-kibocsátásokat minősített klímavédelmi projektekkel – például indiai szélerőműpark építésével – egyenlíti ki a ŠKODA AUTO, az ENYAQ iV vásárlói így teljes mértékben „zölden” közlekedhetnek, ha kizárólag megújuló forrásokból származó elektromos árammal töltik SUV-modelljüket.
Gépek, berendezések és szerelősorok műszaki karbantartását segítő, kiterjesztett valóság (Augmented Reality; AR) alapú alkalmazást tesztel a ŠKODA AUTO. Az úgynevezett HoloLens szemüvegek holografikus képekként vetítik ki a felhasználó közvetlen látómezejébe a kézikönyveket, illetve karbantartási ellenőrzőlistákat és egyéb dokumentumokat, a videókonferenciák alkalmával pedig igény szerint megoszthatók az AR szemüvegen keresztül látottak, például oktatási felhasználásokat is lehetővé téve.
A ŠKODA hosszú évek óta kiemelt támogatója a kerékpársportnak, így neves kerékpárversenyeken is rendszeresen feltűnnek a mezőnyben járműveik. A hazai szurkolók a május 12-én rajtoló Tour de Hongrie-n már az elektromos hajtású ŠKODA ENYAQ iV-t láthatták a mezőny élén.